1 A Smell.hu webáruház általános szerződési feltételei.
Előszó.
Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (a továbbiakban: Ászf), és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magyar nyelven íródik, magatartási kódexre nem utal. A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk! Jelen Ászf hatálya, a szolgáltató weboldalának tartományán (https://smell.hu) és esetleges aldomain címein, elektronikus és írásos formában tett árajánlataira és ezúton leadott megrendelésekre történő jogviszonyokra terjed ki. Jelen Ászf folyamatosan elérhető PDF formátumban erre a hivatkozásra kattintva.
2 Üzemeltetői adatok, információk.
2.1 A webáruház tulajdonosa, üzemeltetője.
- Kereskedő:
- Bognár Balázs Egyéni Vállalkozó.
- Adószám:
- 66830784-1-28
- A vállalkozás:
- Alanyi adómentes.
- Székhely:
- 9023 Győr, Ifjúság Körút 38. földszint 1.
- Panaszkezelés, levelezés címe:
- 9023 Győr, Ifjúság Körút 38. földszint 1.
- Egyéni vállalkozás nyilvántartási száma:
- 39692893
- A bejelentésköteles kereskedelmi tevékenység nyilvántartási száma:
- 329781/B/1
- A megrendelések, megkötött szerződések, illetve árajánlatok nyelve:
- Magyar.
- Bankszámlavezető bank:
- K&H bank Zrt.
- Bankszámlaszám:
- 10400401-50526767-81481002
- Elektronikus levelezési cím:
- info@smell.hu
- A webáruház kapcsolatfelvételi űrlapja elérhető:
- https://smell.hu/ugyfelszolgalat
- Telefonos elérhetőség:
- +36-20-370-6669
2.2 A webáruház működésével elérhetőségével kapcsolatos információk.
- Webáruház domain:
- smell.hu
- A webáruház nyitvatartása:
- 0-24 óráig minden nap. Ez alól kivételt képez a karbantartási, javítási és az esetleges szerver leállás miatti időkiesés.
- Rendkívüli körülmények esetén:
- Sor kerülhet a webáruházban a megrendelési lehetőségek felfüggesztésére abban az esetben is, ha a megrendelések teljesítést előre nem látható okok, például betegség, járványhelyzet, kormányzati korlátozó intézkedések stb. lehetetlenné teszik. Ha egy ilyen előre nem látható esemény a már érvényes megrendelések feldolgozását is érinti, erről a webáruház adminisztrátora az érintett vásárlóknak emailben további tájékoztatást küld.
- A megrendelések feldolgozása:
- Hétköznapokon, 8-16 óra között.
- Megrendelések teljesítésének átlagos ideje:
- 2-4 munkanap.
- Üzlethelység:
- A webáruházhoz üzlethelység nem tartozik, ezért a termékek személyes átvételére nincs lehetőség.
2.3 A webáruház online számlaszolgáltatója.
- Cégnév:
- KBOSS.hu Kft.
- Székhely:
- 1031 Budapest, Záhony utca 7.
- Postacím:
- 1031 Budapest, Záhony utca 7/c.
- Adószáma:
- 13421739-2-41
- Cégjegyzék-szám:
- 01-09-303201
- Email:
- info@szamlazz.hu
- Telefonszám:
- +36-30-354-4789
- Webcím:
- https://www.szamlazz.hu
2.4 A webáruház tárhelyszolgáltatója.
- Cégnév:
- Tárhely.Eu Szolgáltató Kft.
- Székhely:
- 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14
- Postacím:
- Tárhely.Eu Szolgáltató Kft. 1097 Budapest, Könyves Kálmán körút 12-14
- Adószáma:
- 14571332-2-42
- Cégjegyzék-szám:
- 01-09-909968
- Telefonszám:
- +36-1-789-2789
- Webcím:
- https://tarhely.eu
2.5 Jelen ÁSZF-hez felhasznált forrás.
- Felhasznált forrás neve:
- Törvényes Webáruház.
- Elérhető az alábbi linken:
- https://torvenyeswebaruhaz.com
3 Alapvető rendelkezések.
Jelen Ászf-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint azok értelmezésére a magyar jog az irányadó, különös tekintettel a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény („Ptk.”) és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. (Elker. tv.) törvény, valamint a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet vonatkozó rendelkezéseire. A vonatkozó jogszabályok kötelező rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is irányadók.
Jelen Ászf 2024. július 1. napjától hatályos. Érvényeségét veszti a webáruház megszűnésével, új Ászf hatálybalépésével, illetve jelen Ászf visszavonásával. A webáruház tulajdonosa jogosult egyoldalúan módosítani az Ászf-t új Ászf kiadásával, melyet a vásárlók a megrendeléskor fogadhatnak el. A megrendelés feltétele az Ászf elfogadása. Felhasználók a weboldal használatával elfogadják, hogy rájuk nézve a weboldal használatával kapcsolatos valamennyi szabályozás érvényes.
A webáruház tulajdonosa fenntart magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete és az azon megjelenő tartalmak, valamint a weboldal terjesztésének tekintetében. Tilos a weboldalon megjelenő képek és szöveges tartalmak feldolgozása, értékesítése, illetve felhasználása a kereskedő írásos hozzájárulása nélkül.
3.1 A webáruházban kapható termékek árai.
A termékekre vonatkozóan megjelenített árak bruttó árak, a vállalkozás alanyi adómentes. A házhoz szállítás díja külön tételként kerül felszámításra. Csomagolási költség nem kerül felszámításra.
3.2 Nyilvánvaló, nem szándékos elírásból fakadó érték aránytalan árucikkek kezelése a megrendelésekben.
A legnagyobb gondosság mellett, vagy esetleges műszaki hibából fakadóan is előfordulhat, hogy a webáruházban egy-egy termék esetében olyan ár jelenjen meg hibásan, mely nem a termék tényleges értékét tükrözi. Webáruházunk fenntartja a jogot, hogy az ilyen, nyilvánvalóan érték aránytalan termékeket tartalmazó megrendeléseket, csak utólagos árkorrekcióval szállítsa ki a várálóval történt kapcsolatfelvételt és tájékoztatást követően. Webáruházunk az ilyen, elírásból vagy hibából fakadó téves adatot tartalmazó megrendelést csak sikeres egyeztetés után tekint érvényesnek.
3.3 A termékek csomagolása.
A webáruházban megvásárolható termékeket legtöbb esetben kartondobozba vannak csomagolva, szükség esetén térkitöltő anyagokkal, mely megóvja a termékeket a szállítás során.
3.4 Számlák elhelyezése.
Amennyiben a vásárlásról papír alapú számla készül, úgy azt a csomagban helyezzük el. Elektronikus számla esetén a vásárló email címére továbbítunk a számla letöltéséhez vezető linket.
4 A megrendelés menete.
4.1 A megrendelés előtti teendők: Regisztráció, bejelentkezés.
A webáruházban csak magánszemélyek számára van lehetőség a vásárlásra. A vásárlás regisztrációhoz kötött, mely pár perc alatt elvégezhető a webáruház ide vonatkozó hitelesítési lapján, a honlap fejlécének jobb szélén található "Belépés a vásárlói fiókodba" ikonra kattintva. A hitelesítéséi oldalon a regisztráció a "Ha még nem vásároltál korábban" elnevezésű űrlap segítségével hajtható végre. Megrendelést csak sikeres regisztráció és cím adatok megadása után lehet leadni a webáruházon keresztül. Korábban történt regisztráció esetén a megrendeléshez elegendő a regisztrált adatokkal bejelentkezni a webáruházba a „Ha már van fiókod” elnevezésű űrlap segítségével. Telefonon történt kapcsolatfelvétel esetén megrendelésre nincs lehetőség.
4.2 A sikeres megrendeléshez szükséges lépések.
- A megvásárolni kívánt darabszámú terméket, a termékre jellemző lehetséges paraméterek megfelelő kiválasztásával kosárba kell tenni. Paraméterekkel megvásárolható termékek esetén a terméklapon lévő útmutatót kell követni.
- Ha minden megvásárolni kívánt termék a kosárba került, a kosár ikonra kattintva lehetőség van ellenőrizni a kosár tartalmát, az egyes termékek kívánt darabszámát, tartalmi helyességét. A törlés ikonra kattintva törölhetők a kosárban szereplő egyes tételek.
- Ha a kosár tartalma rendben van, akkor a tovább lépés során a vásárláshoz hitelesítés vagy regisztráció szükséges.
- Sikeres bejelentkezés vagy regisztrációt követően szállítási-számlázási cím adatok megadása és kiválasztása szükséges, valamint a rendeléssel kapcsolatos megjegyzés is írható.
- A szállítás menüpontban kiválasztható a megfelelő szállítási mód. Ennél a lépésnél szükséges az általános szerződési feltételek elfogadása a vonatkozó jelölőnégyzet bejelölésével, annak tartalmi megismerése után. Ugyanitt van mód annak kiválasztására, hogy a vásárlásról elektronikus, vagy papír alapú számla készüljön.
- A tovább lépés során a következő menüpontban lehetőség van megfelelő a fizetési mód kiválasztására. A már kiválasztott fizetési módnak megfelelő lapon a "Fizetési kötelezettséggel járó megrendelés!" gombra kattintva lehet elküldeni megrendelést. A PayPal fizetési mód választása esetén a webáruházunk a fizetési tranzakció lebonyolításának időtartamára a vásárlót a PayPal oldalára irányítja át. A megrendelés véglegesítése előtt még minden esetben lehetőség van szükség szerinti visszalépésre módosítani a megadott adatokon, a kosár tartalmán, valamint a szállítási és fizetési módokon. A megrendelés elküldését követően már csak ügyfélszolgálatunkkal történő kapcsolatfelvétel útján van lehetőség módosítani a megrendelésben szereplő adatokat.
- A megrendelés elküldését követően a regisztrált email címre webáruházunk automatikusan egytájékoztató emailt küld a megrendelés rendszerünkbe történő beérkezéséről, mely tartalmazza a megrendelés minden lényeges adatát. Kiemelten fontos az elérhetőségi adatok pontos megadása! Amennyiben a regisztrációkor megadott email fiók „Beérkezett üzenetek” mappájába rövid időn belül nem érkezik meg az összesítő email, akkor ellenőrizni kell a „SPAM (levélszemét)” mappa tartalmát is. Előfordulhat továbbá, hogy egyes email szolgáltatók a beérkezett üzeneteket alapértelmezetten válogatják szét (pl. promóciós és közösségi levelek), vagy szűrést alkalmaznak, ilyen esetben az ennek megfelelő mappákban is ellenőrizni kell a beérkező leveleket.
- A telefonszámok rögzítésekor különös figyelemmel kell eljárni, mert egy hibás, vagy hiányos telefonszám, szükség esetén lehetetlenné teszi a telefonos kapcsolatfelvételt. Pontatlanul vagy hiányosan megadott kapcsolatfelvételi adatokból adódóan a megrendelés teljesítése szélsőséges esetben ellehetetlenülhet.
4.3 Nagyértékű megrendelések előzetes egyeztetése.
Abban az esetben, ha a megvásárolt termékek értéke meghaladja a 200.000 Ft-ot, webáruházunk a vásárló felé telefonos kapcsolatfelvételt kezdeményez a megrendelés tartalmának egyeztetéséről, valamint a szállítási lehetőségekről. Webáruházunk az ilyen meghatározott értéket meghaladó megrendelést csak sikeres egyeztetés után tekint érvényesnek.
5.4 A megrendelések feldolgozása, raktárkészlet.
A webáruházban található termékek elérhetősége a terméklapokon szerepel. Ha a termék készleten van, akkor a megrendelések feldolgozása a beérkezést követően a lehető leghamarabb megtörténik. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-4 munkanap. Ez az érték nagyobb mennyiségű rendelés esetén növekedhet. Ha egy termék „Nincs készleten, de rendelhető” státuszban van, akkor a szállítási idő hosszabb, mert ilyen esetben a termék(ek) utánrendelése szükséges. Ha egy termék státusza a terméklapon „Elfogyott” és az utánrendelése ideiglenesen, vagy hosszabb távon sem lehetséges, akkor azt a terméket nem lehet kosárba tenni és megvásárolni. Termékek utánrendelése esetén megfelelő információ birtokában a terméklapon tájékoztatásképpen megjelenítésre kerülhet egy adott termék várható beérkezési ideje.
A termékek adatlapján megjelenített képek minden esetben a megvásárolható termékről készülnek, esetenként vízjelet, logót is ábrázolhatnak.
A kézzel készített termékek esetén, az előállítás sajátosságaiból fakadóan egy adott terméknél is kisebb eltérések lehetnek, mely természetes.
Amennyiben a termékhez rendelkezésre áll bármilyen dokumentum (használati útmutató, tanúsítvány, biztonsági előírás stb.) az a vonatkozó terméklapon letölthető.
Olyan speciális esetben, amikor a vásárló egy „Nincs készleten, de rendelhető” státuszban levő terméket rendelt meg és a webáruház által utánrendelt termékről a beérkezést követően utólag kiderül, hogy az a vásárló által megrendelttől formai megjelenését tekintve, esetleg funkcionális tulajdonságában jelentősen eltérő, akkor erről a vásárló felé a webáruház adminisztrátora minden esetben tájékoztatást küld a vásárló számára még a termékek kiszállítása előtt. A vásárlónak ilyen esetben természetesen lehetősége van a termék megrendelését lemondani, és az esetlegesen előre kifizetett vételárat számára a webáruház a legrövidebb időn belül visszatéríti.
Amennyiben a sikeres megrendelést követően kis idővel nem érkezik meg a regisztrált email címre a megrendelést összesítő email, akkor ellenőrizni kell a SPAM (levélszemét) mappát a levelező rendszerében. Amennyiben hosszabb idő elteltével sem érkezik email, úgy a webáruház kapcsolatfelvételi űrlapjának segítségével kérhető tájékoztatás.
A megrendelés érvénytelen, amennyiben a vásárlás nem a termék lapján leírt útmutató szerint történik, amennyiben létezik ilyen útmutató. Ilyen esetben egyeztetés szükséges először emailben, annak sikertelensége esetén telefonon, a megrendelés pontosítása végett. Az egyeztetés során lehetőség van a vásárlástól történő elállásra vagy a vásárlási szándék megerősítésére az egyeztetett adatoknak megfelelően. Amennyiben az egyeztetés 3 napon belül nem vezet eredményre a rendelés automatikusan törlésre kerül, melyről a webáruház adminisztrátora emailben értesítést küld.
4.5 A megrendelt termékek szállítási módjaival kapcsolatos tudnivalók.
A megrendelt termékeket a szállítási mód választásától függően GLS vagy MPL futárszolgálattal kézbesítjük, Postapontra (postán maradó csomag), postai csomagautomatába, GLS CsomagPontra, vagy GLS csomagautomatába küldjük. Amennyiben a vásárlás során "Fizetés utánvéttel" fizetési mód lett választva a megrendeléshez, akkor a csomagot az átvételkor kell kifizetni. Erre a vásárlónak készpénzzel és bankkártyával is lehetősége van, de kivételt képeznek ez alól a csomagautomaták, ahol csak a bankkártyás fizetési mód érhető el. A fizetendő végösszeg, a megrendelés összesítését tartalmazó levél alapján minden költséget tartalmaz. A megrendelés során lehetőség van hagyományos papír alapú, vagy elektronikus formátumú számla (e-számla) igénylésére. A papír alapú számlát és amennyiben a termék garanciára kötelezett, úgy a garancialevelet a csomag tartalmazza.
4.5.1 Tudnivalók csomagautomatába történő kézbesítés esetén.
A megrendelés során előre nem határozható meg a megrendelt termékeket magában foglaló csomag végleges mérete. Amennyiben a szállítási módként, bármely szolgáltató esetében csomagautomata kerül kiválasztásra, előfordulhat olyan speciális eset, hogy az elkészült csomagot a méretkorlát miatt végül nem lehet csomagautomatába küldeni. Ilyen esetben a sikeres csomagküldés érdekében utólagosan másik szállítási módot kell választani, mellyel kapcsolatban a webáruház adminisztrátora a felmerült probléma megoldásának érdekében, a megrendelő felé időben kapcsolatfelvételt kezdeményez telefonon, vagy e-mailben.
4.5.2 Futárszolgálattal történő házhoz szállítási információk.
4.5.2.1 GLS Futárszolgálat.
Webáruházunk megrendeléseit GLS futárszolgálattal történt választás esetében a GLS Hungary Kft. futárszolgálata kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban az átvétel otthon esetleg nem lehetséges, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat három egymást követő napon kísérli meg a kézbesítést. A GLS futárszolgálat az alábbi értesítő leveleket küldi a vásárló részére:
- Amikor a webáruház munkatársa a kiszállításban érintett csomagot lezárja és a hozzá tartozó címiratot kinyomtatja, a megrendelés státusza a vásárló webáruházi fiókjában „A csomag összekészítve” állapotúra változik. Ezzel egyidőben a GLS email értesítést küld a címzettnek, hogy a részére csomag került összeállításra, de ez még nem jelenti a csomag tényleges átadását a futárnak.
- Amikor a webáruház a csomagot már átadta a futárnak, a GLS email értesítést küld a címzettnek, hogy azt a következő munkanapon azt megkísérlik kiszállítani. Az email tartalmazza a csomagszámot és az esetleges utánvét összegét, valamint a futár telefonszámát, illetve a GLS ügyfélszolgálatának telefonszámát.
- A kiszállítás napjának reggelén értesítést kap a címzett, mely tartalmazza a futár telefonszámát, a GLS ügyfélszolgálat telefonszámát és egy 3 órás időkeretet a várható kézbesítésről.
- A csomag sikeres kézbesítését követően a megrendelés státusza a vásárló webáruházi fiókjában „A megrendelés sikeresen lezárult” állapotúra változik.
4.5.2.2 MPL Futárszolgálat.
Webáruházunk megrendeléseit MPL futárszolgálattal történt választás esetében a Magyar Posta Zrt. futárszolgálata kézbesíti. A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ebben időszakban az átvétel otthon esetleg nem lehetséges, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) ez esetben is munkahelyi címet megadni. A futárszolgálat két egymást követő napon kísérli meg a kézbesítést. Első sikertelen kézbesítést követően a kézbesítő telefonon egyeztet a címzettel a második kézbesítési kísérlet időpontjáról és helyéről, vagy a címzett kérheti küldeményének postai szolgáltatóhelyen történő átvételét. Az MPL futárszolgálattal történő kézbesítés menete a következő lépésekből tevődik össze:
- Amikor a webáruház munkatársa az érintett csomagot lezárja és a hozzá tartozó címiratot kinyomtatja, a megrendelés státusza a vásárló webáruházi fiókjában „A csomag összekészítve” állapotúra változik.
- Ezt követően a webáruház munkatársa a címirattal ellátott csomagot a postán feladja. Mivel a postahivatal nyitvatartási ideje esetenként nem minden nap azonos és ünnepnapok miatt is eltérő lehet, előfordulhat, hogy a csomag feladási ideje a címirat kinyomtatása után 1 nappal eltolódik.
- A sikeres postai feladást követően a megrendelés státusza a vásárló webáruházi fiókjában „MPL futárszolgálatnak átadva” állapotúra változik.
- A vásárlónak lehetősége van a feladott csomag nyomkövetésére a posta erre szolgáló honlapjának segítségével, melyről a webáruház a csomag feladását követően egy e-mailben tájékoztatást küld.
- A csomag kiszállításának további részleteiről az MPL futárszolgálat küld értesítést a vásárló számára.
- A csomag sikeres kézbesítését követően a megrendelés státusza a vásárló webáruházi fiókjában „A megrendelés sikeresen lezárult” állapotúra változik.
AZ MPL futárszolgálati kézbesítésről minden további információ elérhető a szolgáltató honlapján.
4.5.3 A kézbesítés menete Postapont, vagy postai csomagautomata esetében.
A csomagok kézbesítését Postapont, vagy postai csomagautomata estén is a Magyar Posta Zrt. végzi. A kézbesítés fő lépései az 4.5.2.2 pontban részletezett MPL futárszolgálati kézbesítéssel megegyeznek. A Postaponti csomagátvétel esetében azonban szükséges a személyazonosság igazolása a csomag átvételéhez. Csomagautomata esetében az esetleges utánvét összege csak bankkártyás fizetési móddal lehetséges.
A legfontosabb további tudnivalók a postai szolgáltatásokról az alábbi linken keresztül érhetők el, a szolgáltató honlapján.
4.6 Házhoz szállítás díjszabása Magyarország területére.
A webáruházban leadott 24.999 Ft feletti rendelés esetén a csomagküldés Magyarország területén belül minden szállítási mód esetében ingyenes! Azokra a megrendelésekre, melyek nem a webáruház felületén keresztül jönnek létre, az ingyenes csomagküldés nem vonatkozik. Az ingyenes csomagküldés értékhatárát el nem érő megrendelések esetén a webáruházban a szállítási díjak a következők:
4.6.1 A vételár bankkártyás, előre átutalás, vagy PayPal-lel történt fizetése esetén.
- Postapontra, postára, postai csomagautomatába kézbesítve 990 Ft.
- MPL futárszolgálat házhoz 1.990 Ft.
- Szállítás GLS CsomagPontra 1.599 Ft.
- GLS futárszolgálattal történő házhoz szállítással 2.199 Ft.
4.6.2 A vételár utánvétes fizetése esetén.
- Postapontra, postára, postai csomagautomatába kézbesítve 20.000 Ft-ig 1.258 Ft.
- Postapontra, postára, postai csomagautomatába kézbesítve 20.000 Ft felett 1.358 Ft.
- MPL futárszolgálat házhoz 20.000 Ft-ig 2.258 Ft.
- MPL futárszolgálat házhoz 20.000 Ft felett 2.358 Ft.
- Szállítás GLS CsomagPontra 1.899 Ft.
- GLS futárszolgálattal történő házhoz szállítással 2.599 Ft.
4.7 Házhoz szállítás díjszabása az Európai Unió vámmentes területére.
- Az elfogadott fizetési mód: PayPal.
- A csomag feladása minden esetben a vételár beérkezése után történik meg.
- A díj egységesen 13.000 Ft.
4.8 A csomag átvétele utáni teendők.
A vásárló köteles a csomag átvételét követően meggyőződni annak tartalmáról. Amennyiben mennyiségi eltérést vagy minőségi problémát tapasztal azt haladéktalanul, de legfeljebb az átvételt követő 14 napon belül írásban (ez lehet email is) jeleznie kell a webáruház ügyfélszolgálatának, ennek leteltével a kiszállított termékek mennyiségét érintő reklamációt nem áll módunkban elfogadni.
4.9 Fizetési kötelezettség érvényes megrendelés esetén.
A megrendelés elküldésével fizetési kötelezettsége keletkezik. Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket utánvéttel, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak. Át nem vett, elutasított, a csomagpontokon nem keresett -ezért többlet költséggel a webáruház címére visszaszállított- csomagok esetén, az újra küldést kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása után áll módunkban ismételten elindítani!
4.10 Fizetési kötelezettség elmaradása.
Amennyiben a megrendeléshez fizetési módként a „Fizetés bankkártyával, vagy banki átutalással” lehetőség került kiválasztásra a vásárló részéről, úgy a megrendelés visszaigazolása mellett egy díjbekérő kerül kiállításra és elküldésre a vásárló által a regisztráció során megadott e-mail címre. Ebben az esetben a megrendelés státusza „banki átutalásra várva” állapotra változik. A díjbekérőn szereplő fizetési határidő a megrendelést követő 8 nap. Ha a fizetési kötelezettség az első 8 nap elteltével nem valósul meg, akkor egy erről tájékoztató emlékeztető e-mail kerül elküldésre a vásárlónak. Abban az esetben, ha a fizetési kötelezettség a díjbekérőn feltüntetett határidőig sem teljesül, akkor a megrendelést érvénytelennek tekintjük és törlésre kerül.
4.11 Átutalásos vagy bankkártyás fizetéssel kapcsolatos tudnivalók.
Ha a vásárló megrendeléséhez bankkártyás, átutalásos, vagy egyéb elektronikus fizetési módot választ, annak teljesítését webáruházunk csak akkor tekinti érvényesnek, ha a megrendelés során megadott számlázási adatok megegyeznek a bankkártya, vagy az átutalást kezdeményező számla tulajdonosával. Amennyiben ezek az adatok eltérőek, úgy az átutalt összeg visszaküldésre kerül és a megrendelés teljesítése felfüggesztésre kerül mindaddig, amig a vételár kifizetése a számlázási címen megadott vásárlótól nem érkezik meg.
5 A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló tájékoztató.
5.1 Kellékszavatosság.
5.1.1 Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?
Ön a kereskedő hibás teljesítése esetén a kereskedővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
5.1.2 Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?
Ön – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet.: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
5.1.3 Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?
Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított kétéves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
5.1.4 Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ön a kereskedővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
5.1.5 Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a kereskedő nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.
5.2 Termékszavatosság.
5.2.1 Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ön – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
5.2.2 Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
5.2.3 Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
5.2.4 Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
5.2.5 Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania.
5.2.6 A gyártó (kereskedő) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
- A gyártó (kereskedő) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- A terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- A hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- A termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania. Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
5.3 Jótállás.
A webáruházban szereplő termékekre kötelező jótállás a 151/2003 (IX.22) kormányrendelet alapján nem vonatkozik. Ezért jótállás időtartama 0 hónap.
6 Elállási jog gyakorlásáról szóló tájékoztatás.
Ön 14 napon belül jogosult indokolás nélkül elállni a megrendelésétől. Az elállási határidő, a termék átvételének napjától számított 14 nap.
Ha Ön elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a kereskedő levelezési címére. Ebből a célból felhasználhatja a mellékelt elállási nyilatkozat-mintát is.
Ön határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 20. §-ban meghatározott elállási és felmondási jogot a rendeletben foglaltakkal összhangban gyakorolta.
6.1 Az elállás joghatásai.
Ha Ön eláll a megrendelésétől, haladéktalanul, de legkésőbb az Ön elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az Ön által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Ön az általunk felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmazunk, kivéve, ha Ön más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Önt semmilyen többletköltség nem terheli. A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.
Ön köteles számunkra a terméket indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt elküldi a terméket. A termék visszaküldésének közvetlen költségét Ön viseli. Ön kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
Utánvétes postacsomagot nem áll módunkban átvenni, mert a pénz visszajuttatása előtt ellenőriznünk kell a termék állapotát és a stornó számlát is el kell készíteni.
Kérjük, postázáskor ügyeljen a csomagolásra, a csomag térkitöltésére, sérült törött termék beérkezése esetén a visszatérítés nem lehetséges.
A csomagok beérkezése után azok felbontásáról, tartalmáról kép és hangfelvétel készül.
6.2 Mikor nem illeti meg a fogyasztót az elállási jog?
- Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján, vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak.
- Amennyiben Ön a polgári törvénykönyv szerint nem minősül fogyasztónak.
- Ha a terméken módosításokat eszközölt, például lefestette, díszítette, ragasztotta, átszabta.
6.3 Elállási nyilatkozatminta.
6.3.1 Elektronikus formában küldendő elállási nyilatkozathoz szükséges adatok.
Az elektronikus formában küldött elállási nyilatkozat során a tárgy mezőben, valamint a fejlécben kérjük megfogalmazni, hogy elállási nyilatkozattételről van szó, az alábbi formában:
Elállási nyilatkozat.
Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom az elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére:
(tételesen fel kell sorolni az érintett termékeket és azok darabszámát)
Az érintett termék(ek) felsorolását követően szükséges adatok:
A számla sorszáma:
A termék átvételének időpontja:
A visszaküldött termékek ellenértékét bankszámlára utalással kérem vissza.
Bankszámla tulajdonos neve:
Bankszámla száma:
Postautalvány esetén pedig:
A visszaküldött termékek ellenértékét Postautalvánnyal kérem vissza készpénzben a fogyasztó címére.
S végül a keltezést kérjük feltüntetni.
Kelt:
6.3.2 Elállási nyilatkozat minta letölthető formátumban nyomtatáshoz. (PDF)
Kinyomtatható és kézzel kitölthető elállási nyilatkozat, PDF dokumentumban az alábbi linkről tölthető le: Smell.hu webáruház – Elállási nyilatkozat.
Hatályos 2024.07.01. Dokumentum azonosítószám: 2024-07-aszf